هیوندایی از اولین خودروی ملی تا نمایشگاه ۲۰۱۹ فرانکفورت

admin

هیوندای محصولی را برای درخشش در فرانکفورت انتخاب کرده که اساس طراحی آن مبتنی بر اولین “خودروی ملی” کره جنوبی است.

نمایشگاه بین المللی خودروی فرانکفورت به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای خودرویی جهان فعالیت خود را آغاز کرده و تا ٣١ شهریور ادامه دارد تا فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه فراهم باشد.

هیوندای؛ از اولین

در این دوره نیز بزرگانی مانند مرسدس بنز، آئودی، ب ام و، لامبورگینی، فراری، فیات، فولکس واگن، تویوتا و چینی هایی مانند هونگ کی با محصولات جذاب خود حضور دارند.

یکی از خبرهای داغ نمایشگاه ۲۰۱۹ به غرفه هیوندای مربوط می شود زیرا کره ای ها محصولی متفاوت را همراه خود آورده اند که ترکیبی فعال از طراحی رترو و مفاهیم آینده نگر در دنیای خودرو محسوب می شود. این خودروی مفهومی ۴۵ EV نام دارد که البته پیش از برگزاری نمایشگاه فرانکفورت نیز هیوندای با پخش یک تیزر جنجالی ذهن مخاطبان خود را به چالش کشانده بود!کد ویدیو دانلودفیلم اصلی

بازگشت پونی و رازهای کد ۴۵

همانطور که اشاره شد؛ ۴۵ EV ریشه هایی از یک طراحی کلاسیک را با خود به آلمان آورده است یا بهتر بگوئیم هیوندای محصولی را برای درخشش در فرانکفورت انتخاب کرده که اساس طراحی آن مبتنی بر “پونی” اولین خودروی ملی کره جنوبی است.

هیوندای پونی در فاصله سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ روی خط تولید قرار داشت. در سال ۱۹۷۴ یک طرح مفهومی با نام پونی کوپه ارائه شد که ۴۵ EV در سال ۲۰۱۹ توجه ویژه ای به آن پلتفرم داشته است.

نکته جالب در رابطه با طراحی پونی کوپه ۷۴ به همکاری هیوندای با جورجتو جوجارو مربوط می شود. جوجارو یکی از مشهورترین طراحان اتومبیل در جهان است که در سال ۱۹۹۹ میلادی طراح اتومبیل قرن نام گرفت.

پونی

هیوندای؛ از اولین

پونی کوپه مفهومی

هیوندای؛ از اولین

استفاده از عدد ۴۵ در نام این خودرو از یکسو نماینده زمانی است که از تولید پونی کوپه می گذرد و از سوی دیگر به زوایای ۴۵ درجه ای اشاره دارد که در نقاط مختلف بدنه  45 EV مشاهده می شود.

هیوندای همچنین به ارتباط طراحی این خودرو با هواپیمایی از دهه ۲۰ میلادی اشاره کرده است.

نمای خارجی؛ جادوی خط و زاویه!

۴۵ EV مقداری با دیگر مفهومی های آینده نگر تفاوت دارد! زیرا طراحی آن چنان عجیب نیست که انتظار حضورش را در خیابان ها طی آینده نزدیک نداشته باشیم اما در عین حال آنقدر پیچیده به نظر می رسد که به عنوان یک آینده نگر مفهومی بدان توجه می کنیم! شاید این راز طراحی موفق محصول هیوندای در نمایشگاه خودروی امسال فرانکفورت باشد.

آلبوم تصویری EV 45 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

هنگامی که مقابل ۴۵ EV قرار می گیریم عرض زیاد این خودرو توجه ما را به خود جلب می کند و البته همین مساله به نوعی حسی از استحکام و ثبات خودرو روی زمین را به مخاطب انتقال می دهد.

هیوندای؛ از اولین

این خودروی حجیم بهترین استفاده از بخش گریل(جلوپنجره) و چراغ ها را در نمای جلو داشته؛ اینجا همه چیز شبیه بازی های پیسکلی ویدئویی به چشم می آید به خصوص چراغ های نقطه ای ماتریسی که فوق العاده زیبا، جذاب و البته مرموز هستند!

هیوندای؛ از اولین
هیوندای؛ از اولین

طبیعتا یک خودروی الکتریکی نیاز خاصی به ورودی های هوا در گریل و بامپر ندارد بنابراین هیوندای در این بخش فرمول خط و زاویه را توسعه داده تا از همین نمای جلو؛ ذهن مخاطب برای محاسبات هندسی ۴۵ EV آمادگی داشته باشد.

روی درپوش موتور لوگوی درخشان هیوندای و همچنین نشان “۴۵” در سمت چپ بامپر(سپر) مشاهده می شود که اثر مهمی در افزایش جذابیت های این منظره مینیمال دارند.

هیوندای؛ از اولین

در نمای جانبی می توانیم حضور زاویه های ۴۵ درجه را بیشتر از هر جای دیگر آشکار و قابل درک بدانیم. خط شانه فوق العاده قوی، فلیر تیره در هلال فندر(گلگیر) و رینگ هایی با طراحی غیر متعارف مهمترین اتفاقات این بخش هستند.

هیوندای؛ از اولین
هیوندای؛ از اولین
هیوندای؛ از اولین

اگر کمی دقت کنید در قسمت پایین درهای جلو یک نوار نورانی مشاهده می شود که در واقع خطی از لامپ های ال ایی دی است که می توانیم آنرا نشانگر باتری نیز بنامیم! این نشانگر میزان باقیمانده باتری را نشان می دهد بدین ترتیب حتی پیش از آنکه راننده وارد خودروی خود شود می تواند از وضعیت شارژ باتری مطلع شود.

هیوندای؛ از اولین

خوب در این بخش خبری از آینه های کناری نیست و قطعا وظیفه آنها به دوربین های جانبی محول شده است.

در نمای عقب نیز چراغ های نقطه ای، کد ۴۵ و زوایه های تیز حضور دارند.

هیوندای؛ از اولین

کابین

در رابطه با طراحی کابین ۴۵ EV بیشتر از آنکه نیاز به نوشتن باشد باید از مشاهده تصاویر لذت برد. اینجا شبیه اتاقی در یک سوئیت چند ستاره است که فقط می توان در آن اوقات خوشی را سپری کرد!

آلبوم تصویری فضای کابین EV 45  در نمایشگاه

در این جادوی چوب و فناوری همانطور که مشاهده می کنید برای سرنشین جلو از اینترفیس هولوگرافیک نیز استفاده شده که بسیار متفاوت و آینده نگرانه به نظر می رسد.

پیشرانه

باتوجه به تصاویری که از خودرو منتشر شده، باتری ها (۶۴kWh Li-ion-polymer) باید در قسمتی زیر کف قرار داشته باشند. اطلاعات موجود در رابطه با پیشرانه الکتریکی این محصول چندان کامل نیست اما اشاره شده که خروجی آن برابر با ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۱ پوند فوت است. برد خودرو نیز در وضعیت شارژ کامل ۲۵۸ مایل خواهد بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

بازدیدها: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

معرفی 10 خودروساز برتر اروپا

قاره اروپا به لطف تلاش‌های کارل بنز، اولین قاره‌ای است که در آن یکی از پدیده‌های نوظهور صنعتی جهان ساخته شد. کارل بنز در اواخر دهه ...